בדרך כלל כשבן הזוג מעליב או מעצבן או מכעיס או גורם לנו להרגיש שלא רואים אותנו אנחנו מאוד מתאמצים לשנות אותו.

אנחנו אומרים לו מה הוא צריך להיות כדי שנרגיש טוב ואנחנו משקיעים בכך המון מילים ומאמץ.

שיטת "המסע" המרפא רואה בקושי ובאתגר הזדמנות להסתכל בבן הזוג כאילו הוא מראה. בן הזוג מראה לנו ולוחץ לנו על כפתורים של "אני לא שווה", "אני לא ראויה", "אני טיפשה", "אני לא אהובה " וכו'

 למרות שהרבה פעמים בן הזוג כלל לא התכוון לפגוע והדברים אינם מופנים אלינו אישית, הפרשנות שלנו בתוך המוח שלנו תעוות את המציאות בהתאם לנסיון שצברנו באירועי עבר, ציפיות לעתיד והאמונות שלנו. בפעם הבאה שיזרקו לעברנו הערה הוא יפעל, אם יש כפתור רגשי הוא יפעל ואנחנו נגיב ממקום של קנאה, חוסר אמון, חוסר אהבה, עלבון וכו'.

המסע מציע טכניקה שהוכחה כמוצלחת באלפי מקרים ברחבי העולם לזהות את הסיטואציות שבהן הכפתורים הרגשיים שנלחצים נוצרו. השיטה מציעה כלים לנטרל את הכפתורים הרגשיים בתהליך ממוקד וקצר מועד. אנחנו נזהה את הכפתור הרגשי של רגש לא מעובד שבכל פעם כשמישהו חיצוני מפעיל אותו עולה בנו תחושה של לא אהובים, לא מוערכים, לא רצויים וננטרל אותו.

אז גם כשיגידו לנו הערה ההערה היא תחלוף על פנינו כי הפצע נוקה ונוטרל ואז אין צורך במאמץ לשנות את בן הזוג. בן הזוג באופן אוטומטי מגיב לשינוי שחל בתוכנו ואז מערכת היחסים משתנה לטובה ללא מאמץ, ללא תלות בבן הזוג ובאופן מתמשך.

לצפיה בהרצאה שנתתי בכנס של "להרגיש בחיים" מטעם יפה געש שתאפשר לך להבין כיצד לרפא את הזוגיות מהשורש.